Járműveink

Villamosok
  • PESA 120Nb
  • TATRA KT4D-M, KT4D-ME
  • TATRA T6A2
  •  TATRA B6A2D-M
Trolibuszok
  • Skoda 14Tr
  • Skoda 15Tr
  • Skoda 21Tr
  • Volvo B7 Tr12/TV.EU
  • Mercedes Citaro O-530 Tr12/TV.EU
  • SZKT-ARC Tr187/TV.EU
  • IKARUS-SKODA Tr-187.2
Autóbuszok
  • Mercedes Citaro O-530
  • Merceses Citaro O-530L
Nosztalgiajárművek
  • FVV 1100-1200 – 813 p.sz.
  • FV 312-313
  • MWG – 12 psz
  • ZIU-9 trolibusz
  • IK-280 -9-90 trolibusz
Omnibusz
  • Omnibusz
Egyéb járműveink
  • Renault Midlum 270.18D
  • Renault Midlum 220.13D
  • Renault Mascott 150.65
  • IVECO Daily 50 C15 IVECO 35-10
  • Unimog U-300
  • Rába U26.230 DFA
  • MIII karbantartó mozdony

A külső és belső kamera rendszer hatékonyan segíti a járművezető munkáját, a külső kamerák visszapillantó tükör funkcióját is betöltik.

A villamos mikroprocesszoros vezérlőrendszerrel rendelkezik. CAN hálózaton keresztül kommunikálnak a rendszer egyes elemei.

A kocsi második ajtaja (kétszárnyú ajtó) az általános gombok mellett további „kerekesszék” funkciójú nyomógombokkal rendelkezik.

A jármű 70 km/h üzemi sebességre is képes, de szoftveresen 50 km/h-ra korlátozták.

A villamos központi nyomkarima kenőrendszerrel rendelkezik, így az ívekben nem csikorognak a kerekei, kímélve a kerékabroncsokat és a vasúti síneket is.

A 2012-ben üzembe helyezett villamosok közel 200.000 km futottak 2015 végéig.

Az utastérben 2 db, a vezetőtérben 1 db klíma felel az utasok és a vezető komfortérzetéért.

Szeged városa a 9 db villamost az EU KÖZOP pályázat keretén belül szerezte be, a Pojazdy Szynowe Pesa gyártótól, amely a lengyelországi Bydgoszcz városában található.

Az öt tagból álló, csuklóval összekötött, alacsony padlós villamos, 2 db hajtott és 1db futó forgóvázzal rendelkezik.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 30.120 mm magasság: 3.697 mm
szélesség: 2.400 mm önsúly: 41.000 kg
férőhely 209 fő jármű darabszám  9 db

Társaságunk 18 db TATRA KT4D-M, KT4D-ME járművel rendelkezik. Ebből 7 db modernizált változat.

A járműveket a valamikori NDK városaiból vásároltuk (Cottbus, Berlin-Mittenwalde, Potsdam).

Az első jármű 2005-ben állt forgalomba Szegeden.

A Potsdamból származó járművek átalakított, korszerűsített forgóvázzal érkeztek. A forgóváz primer rugózását „meggi-rugó”-k biztosítják, SAB-V gumigyűrűs a kerék csillapítása.

Az SZKT már automata jegykezelő és programozható (Buse) vizuális utas-tájékoztató rendszerrel szerelte fel és vizsgáztatta le a villamosokat.

A használt járművek megvásárlása után 5 db jármű hajtásrendszerét és segédüzemét Prágában, 2 db-ét pedig Szegeden modernizálták.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 18.110 mm magasság: 3.595 mm
szélesség: 2.200 mm önsúly: 22.000 kg
férőhely 116 fő jármű darabszám  18 db

Társaságunk 13 db TATRA t6a2 típusú villamossal rendelkezik.

Az első TATRA villamos 1992-ban érkezett Szegedre. A Kassai Közlekedési Vállalatnak gyártott járművet a CKD Prágából szállította Szegedre, majd a próbaüzem után tovább szállították Kassára, ahol is a mai napig közlekedik.

1997-óta közlekedik Szegeden. Átlagosan 650.000 km futottak ez idáig.

A CKD 90'-es években gyártott utolsó Tatra villamosa, ami az SZKT igényei szerint alakítottak ki (600 mm-rel hosszabb az átlagos T6A2 típusokhoz képest).

Az üzemi fék villamosfék, mely fékezéskor a hálózatból felevett villamos energia egy részét visszatáplálja a hálózatba (rekuperál).

Hattyúnyakas kivitelű forgóváz kétlépcsős rugózással. Kerékpárja gumitárcsás monoblokk típusú.

A járműhajtás IGBT tranzisztorokkal felépített szaggató berendezéssel történik, mely a 90-es években a legkorszerűbb volt.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 15.100 mm magasság: 3.470 mm
szélesség: 2.200 mm önsúly: 19.300 kg
férőhely 105 fő jármű darabszám  13 db

Jármű darabszám: 4.

Eredetileg vontatott pótkocsi. Az SZKT-nál aktív önjáró pótkocsivá átalakították.

A járműveket 2005-ben vásárolta az SZKT a Rostocki Közlekedési Vállalattól (RVB AG.).

Alváz megerősítés, járműszekrény teljes rekonstrukció. Komplett elektromos vezérlési rendszer kiépítés.

Gyári ráncajtó helyett IGE-típusú bolygóajtó hajtást építettek be, magát az utas-ajtókat a szegedi Ikarus gyár mérnökei tervezték meg és gyártották.

Jelenleg is korszerű CEGELEC TV-PROGRESS hajtásrendszerrel építették meg .

Követelmény volt, hogy csatolt üzemmódban a pótkocsi vezérlési rendszere a T6A2 motorkocsi elektronikájával szinkronban tudjon működni.

Rekuperációs fékezés a jármű gazdaságos üzemét teszi lehetővé.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 14.500 mm magasság: 3.470 mm
szélesség: 2.200 mm önsúly: 18.400 kg
férőhely 103 fő jármű darabszám  4 db

Szóló városi kivitelű kéttengelyes középmagas padlós trolibusz. Társaságunk 9 darabbal rendelkezik.

A korszerűtlen ZIU-9-es trolibuszok kiváltása miatt volt szükséges a járművek beszerzésére.

Az első trolibusz újként (T-700 pályaszámmal), míg a többi 8 db, anyagi források hiányában használt felújított járműként került a vállalathoz.

A hajtásrendszere (GTO tirisztoros) megegyezik a Skoda 15Tr-el.

A sorozaton belül az SZKT szakemberei átalakítottak egy trolibuszt oktató járművé (709 psz), ez biztosítja a leendő járművezetők gyakorlati képzését.

A T-750 psz. trolibuszt korszerű ALSTOM hajtásrendszerrel modernizálták, ami fékezéskor a hálózatból felvett villamos energia egy részét visszatáplálja a hálózatba (rekuperál).

A szóló alacsonypadlós járművek megjelenésével a Skoda 14Tr egyre jobban kiszorul a cég járműparkjából.
Műszaki paraméterek:
hossz: 11.340 mm magasság: 3.410 mm
szélesség: 2.500 mm önsúly: 10.250 kg
férőhely 76 fő jármű darabszám  9 db

 

Társaságunk 25 db Skoda 15tr típusú csuklós városi kivitelű háromtengelyes középmagas padlós trolibusszal rendelkezik.

Elsőként 1992-ben érkezett az SZKV-hoz T-600 psz típusú jármű, amit 10 újabb követett.

A háromtengelyes jármű B és C hídja is hajtott, egy-egy 100 kW-os névleges teljesítményű egyenáramú motorral, melyek hajtás üzeme szinkronban van egymással.

A járműveket a rendkívül finom vezérlése és kényelme miatt a kocsivezetők hamar megkedvelték.

Az évek során folyamatos volt a jármű modernizálása, mind gépészeti mind elektronikai szempontból.

E típus az SZKT trolibuszállományának legnagyobb darabszámú családja.
Műszaki paraméterek:
hossz: 17.720 mm magasság: 3.410 mm
szélesség: 2.500 mm önsúly: 16.400 kg
férőhely 122 fő jármű darabszám  25 db

 

Szóló városi kivitelű kéttengelyes alacsonypadlós trolibusz. A vállalat 5 db ilyen járművel rendelkezik.

Az ellső Skoda 21Tr típusú trolibusz 1997-ben érkezett tapasztalatszerzési szándékkal. 10 hónapig volt a társaságunk üzemeltetésében, aminek fele idejét utasok nélküli próbajáratban töltötte.

Ez a jármű volt Szeged első alacsonypadlós trolibusza.

Hátránya, hogy utas befogadóképessége alacsonyabb más, vele azonos méretű, nem alacsonypadlós trolibuszhoz képest.

A társaságunk a járműflotta e típusát is folyamatosan a kor követelményeinek figyelembevételével modernizálta. Korszerű Cegelec-es hajtásrendszer, önjárás, pneumatikus áramszedő, utastéri klíma beépítés.

Társaságunk 5 db Skoda 21Ab autóbusz karosszériát felújíttatta, ezeket saját műhelyében trolibusszá kiépítve, folyamatosan bővíti a Skoda 21Tr flotta darabszámát, 2013 évben állt üzembe az első önjáró képességgel bíró trolibusz K+F fejlesztésben, a T-813 pályaszámmal.
Műszaki paraméterek:
hossz: 11.560 mm magasság: 3.339 mm
szélesség: 2.500 mm önsúly: 10.900 kg
férőhely 68 fő jármű darabszám  5 db

 

Szóló városi kivitelű kéttengelyes alacsonypadlós trolibusz.

Az SZKT első saját fejlesztésű alacsonypadlós trolibusza, mely eredetileg egy két utas-ajtóval rendelkező Volvo autóbusz átalakításával készült el.

T-850 psz. jármű 2004-ben kapott sikeres típusengedélyt, mely alapján utasokat szállíthat.

A társaság az INDUSTRIA 2004 kiállításon mutatta be Volvo karosszériába épített saját fejlesztésű trolibuszát, amellyel elnyerte a kiállítás különdíját.

A jármű tetőterhelése mindössze 350 kg.

A jármű a megállókba oldalra billenthető, a könnyebb fel-le szállás érdekében.

Elsőként ezen a járművön helyeztek el kamerát, az utastér és az áramszedő figyelésére.
Műszaki paraméterek:
hossz: 11.944 mm magasság: 3.450 mm
szélesség: 2.550 mm önsúly: 10.950 kg
férőhely 79 fő jármű darabszám 1 db

 

MB Citaro O-530 autóbusz karosszériába szerelt CEGELEC cég által gyártott TV Europulse hajtás rendszerrel kiépített trolibusz. A Mercedes autóbusz és a modern cseh hajtásrendszer "ötvözete".

A jármű terveit a Budapesti székhelyű INVENT tervező iroda készítette el. A jármű készre szerelését pedig a társaság szakemberei végezték el.

A jármű 120 kW beépített teljesítményű aszinkron motorja megfelelő menet fékdinamikáról gondoskodik. A jármű elektrodinamikus fékje a felsővezeték-feszültségtől független, a hálózatból felevett villamos energia egy részét visszatáplálja a hálózatba (rekuperál).

A korszerű statikus átalakítókról megtáplált segédüzemű berendezések nagyon csendes üzeműek és kis karbantartás igényűek.

Az SZKT első aszinkronmotoros rekuperációra alkalmas saját építésű trolibusza.

Érdekesség, hogy az autóbuszba gyárilag beépített utastérbe nyúló álló diesel-motor kiszerelése után, 4 db plusz ülőhellyel bővült.

Szóló városi kivitelű kéttengelyes alacsonypadlós trolibusz. A vállalatunk 6 darabbal rendelkezik belőle.
Műszaki paraméterek:
hossz: 11.950 mm magasság: 3.410 mm
szélesség: 2.550 mm önsúly: 11.680 kg
férőhely 82 fő jármű darabszám 6 db

 

Az SZKT első saját fejlesztésű háromtengelyes, 100%-ban alacsonypadlós csuklós trolibusza.

A jármű terveit a Budapesti székhelyű INVENT tervezőiroda készítette el. A trolibusz vázszerkezetét az ARC cég építette meg, beépítették a járműgépészeti egységeket is. A trolibusz hajtásrendszer és segédüzem beszerelését és a jármű belső kialakítását az SZKT szakemberei végezték.

A trolibusz karosszériája korrózióálló rozsdamentes nyitott és zárt acélprofilokból hegesztéssel összeállított önhordó vázszerkezet.

A járműbe minden ajtónál lépcső nélkül lehet belépni, köszönhetően a 340 mm-es belépő magasságnak és az alacsonypadlós jellegnek.

A trolibusz megfelelő menetkomfortjáról és az utazás kényelméről elektronikus szintezésű légrugózás, ergonomikusan kialakított textilhuzatú utasülések valamint klimatizált vezető- és utastérről a tetőklíma gondoskodik.

A trolibusz külső és belső kialakítása a komfortos rugózásnak, a kényelmes üléseknek, a panoráma hatású kilátásnak valamint az alacsony zajszintnek köszönhetően esztétikus és maximálisan utasbarát.

2009-ben az SZKT a járművet a bécsi UITP kiállításon is nagy sikerrel mutatta be.

A jármű a Budapesti Közlekedési Vállalatnál is teljesített próbaüzemet, ahol pozitív elbírálást kapott.

Szóló trolibusz tervek is készültek, de már nem valósult meg a jármű.
Műszaki paraméterek:
hossz: 17.600 mm magasság: 3.650 mm
szélesség: 2.550 mm önsúly: 17.600 kg
férőhely 132 fő jármű darabszám 1 db

 

Csuklós városi kivitelű háromtengelyes 100%-ban alacsonypadlós trolibusz. Társaságunk 13 darab ilyen járművel rendelkezik.

A trolibusz karosszériája korrózióálló rozsdamentes nyitott és zárt acélprofilokból hegesztéssel összeállított önhordó vázszerkezet.

A járműbe minden ajtónál lépcső nélkül lehet belépni, köszönhetően a 340 mm-es belépő magasságnak és az alacsonypadlós jellegnek.

A trolibusz megfelelő menetkomfortjáról és az utazás kényelméről elektronikus szintezésű légrugózás, ergonomikusan kialakított textilhuzatú utasülések, valamint klimatizált vezető- és utastérről a tetőklíma gondoskodik.

A trolibusz külső és belső kialakítása a komfortos rugózásnak, a kényelmes üléseknek, a panoráma hatású kilátásnak valamint az alacsony zajszintnek köszönhetően esztétikus és maximálisan utasbarát.

A hatpólusú aszinkron hajtómotor menet- és féküzemének szabályozásáról mikroprocesszoros vezérlésű nagyteljesítményű IGBT-s inverter gondoskodik.

A trolibuszt felszerelték a felsővezetéktől független üzemelést biztosító, vontató akkumulátor egységgel is. Erről üzemelve a jármű egy feltöltéssel 7 km távot tud megtenni.

A jármű specialitása az a GPS/IP alapú fedélzeti információs rendszer, amelynek révén a diszpécser központ a jármű vezetőjével közvetlen oda-vissza kapcsolatot tud fenntartani és a forgalmi viszonyokról ill. a jármű műszaki állapotáról folyamatosan tud tájékozódni (on-line diagnosztika) és indokolt esetben a szükséges beavatkozásra intézkedni.

A rendszernek egy speciális kiegészítője az a fedélzeti adatrögzítő egység (ATM), amely „fekete doboz”-ként a jármű üzemelése során az utolsó 1500 km-en begyűjtött több mint 70 különböző jármű paramétert tárol el. Ezen adatok statisztikai feldolgozása révén az üzemeltető a jármű megbízhatóságát és gazdaságos üzemét jelentős mértékben fokozni tudja.
Műszaki paraméterek:
hossz: 18.750 mm magasság: 3.670 mm
szélesség: 2.550 mm önsúly: 19.565 kg
férőhely 124 fő jármű darabszám 13 db

 

Szóló városi kivitelű kéttengelyes alacsonypadlós diesel üzemű autóbusz. Az SZKT 6 darab jármű tulajdonosa.

A Szegedi Közlekedési Társaság 2005-ben szerezte be az autóbuszokat járműparkja fejlesztésének céljából.

A Mercedes Citaro autóbusz ultra alacsony padlózatú, önhordó típusú és 3 db kétrészes két utas folyosós ajtóval szerelt, melyet az utasok a járművezető engedélyezése esetén a megállóban maguk is kinyithatnak.

Az utastérben a kellemes közérzetről a nagyteljesítményű automata klímaberendezés gondoskodik.

A jármű a középső ajtónál lehajtható felszálló rámpával rendelkezik.

A jármű a hátsó tengelyét hajtja egy 205 kW teljesítményű diesel motorral, automata sebességváltón keresztül, mely rugalmas felfüggesztéssel csatlakozik a fenékvázhoz.

Műszaki paraméterek:
hossz: 11.560 mm magasság: 3.339 mm
szélesség: 2.500 mm önsúly: 10.900 kg
férőhely 68 fő jármű darabszám 5 db

Szóló városi kivitelű egy plusz kéttengelyes alacsonypadlós diesel üzemű autóbusz. Társaságunk 1 darab ilyen járművel rendelkezik.

A Mercedes Citaro L autóbusz egy plusz kéttengelyes ultra alacsony padlózatú, önhordó típusú és 3 db kétrészes két utas folyosós ajtóval szerelt, melyet az utasok a járművezető engedélyezése esetén a megállóban maguk is kinyithatnak.

A jármű a középső ajtónál lehajtható felszálló rámpával rendelkezik.

Érdekesség, hogy a jármű hátsó tengelyei is kormányzottak, a jobb fordulékonyság érdekében.

Az utastérben a kellemes közérzetről a nagyteljesítményű automata klímaberendezés gondoskodik.

A jármű a hátsó tengelyét egy Euró 4-es 12.000 cm3 220 kW teljesítményű diesel motor hajtja, ZF EcoLife 6 sebességes automata sebességváltón keresztül, mely rugalmas felfüggesztéssel csatlakozik a fenékvázhoz.
Műszaki paraméterek:
hossz: 14.955 mm magasság: 3.076 mm
szélesség: 2.550 mm önsúly: 13.800 kg
férőhely 96 fő jármű darabszám 1 db

Az első prototípus jármű 1961-ben készült egyirányú, egyoldali háromajtós a Fővárosi Villamosvasút Füzesi Főműhelyében.

Szegeden 1962-79 között állt forgalomba 44 db különböző típusú FVV szerelvény.

Gyártásukkor sem voltak már korszerűek, ugyanis a 30-as évek technikai színvonalát építették be ezekbe a járművekbe is.

Évtizedek alatt ezeket a járműveket az SZKT és jogelődje az SZKV a mindenkori szakmai színvonalának megfelelően és anyagi lehetőségeihez mérten korszerűsítette (pl. vezetőfülke kiépítése, szekrény váz megerősítése).

Üzemelésük során többször megjárhatták a Föld-Hold távolságot.

Jelenleg mind a három típus egy-egy képviselőjét szeretnénk megtartani (813, 656, 609 pályaszámúak) nosztalgia járatként.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 21.570 mm magasság: 3.070 mm
szélesség: 2.300 mm önsúly: 21.000 kg
férőhely 163 fő jármű darabszám 3 db

Nosztalgia jármű. Társaságunk 1+1 darabbal rendelkezik.

Az Szegedi Közlekedési Társaság 1985-ben a vállalatalapítás 100. évfordulójának tiszteletére szerezte be a fővárosból a vasvázas ikerkocsit.

A szerelvényt a Debreceni Közlekedési Vállalat újította fel Szeged részére. A villamos nosztalgia járműként a nyári időszakban a mai napig közlekedik.

A maximális sebessége 35 km/h.

A jármű hagyományos légfékes rendszerű, kétkalauzos üzemmódban közlekedtethető.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 2×9.240 mm magasság: 3.278 mm
szélesség: 2.200 mm önsúly: 11.000 kg
férőhely 2×75 fő jármű darabszám 1+1 db

Társaságunk 1 db felújított nosztalgia járművel rendelkezik.

1908-ban 25 db favázas MWG győri motorkocsival és 6 db pótkocsival indul el a villamos közlekedés Szegeden.

A kézifék: forgattyús rendszerű kerékre ható tuskós fék.

Elhúzható függönyök, rézfogantyúk és táblák, kőris faburkolatok adják vissza a kor hangulatát.

Figyelni kell irányváltáskor, hogy a lírás áramszedő mindig húzó irányba álljon.

Az MWG villamosok majdnem 60 évig közlekedtek Szeged megyei jogú város, helyi közúti, vasúti hálózatán.

A motorkocsi teljes felújítása és üzembe helyezése „a 100 éves szegedi villamosközlekedés” jubileumi évfordulójára történt, azaz 2008. óta közlekedik időszakosan, mint muzeális villamos.
Műszaki paraméterek:
hossz (csatlás nélkül): 8.680 mm magasság: 3.320 mm
szélesség: 2.000 mm önsúly: 9.800 kg
férőhely 41 fő jármű darabszám 1 db

Szóló városi kivitelű kéttengelyes magas padlós trolibusz.

Szegeden 1979. április 29-én a trolibusz közlekedés a Szovjetunióból újonnan importált 9 db ZIU-9 típusú járművekkel kezdődött.

A járművek a 2000-es évek végéig voltak állományban. Fénykorukban, a 80-as években, több mint 47 db volt üzemben.

4 fokozatú menetpedál.

A hármas sebességfokozatba (18. pozícióba) a trolibusz 90 km/h órára is fel tudott gyorsítani. Ezt kiiktatták, mert városi körülmények között tiltotta a KRESZ.

Lap- és légrugós lengéscsillapítás.

Elektromechanikus gyári ajtók (B6A2 villamos ajtómozgató motorja).

Elektromos 24V, DC egyenáramú hajtómotorral hajtott hidraulika szivattyú biztosította kormányszervó olajnyomását.

2011-ben felújításkor az "Ikaruszosított " arculatot az eredeti orosz gyári kivitelre alakították vissza.
Műszaki paraméterek:
hossz: 11.912 mm magasság: 3.352 mm
szélesség: 2.512 mm önsúly: 10.060 kg
férőhely 91 fő jármű darabszám 1 db

 

Eredetileg 3+3 db készült ebből a típusból Szeged részére.

1992-ben a jármű készre szerelését az OBUS Kft. tervei alapján Szegeden végezték.

A leselejtezett ZIU-9 típusú trolibuszok elektromos hajtása és segédüzemi berendezéseit építették be a trolibusznak tervezett IK-280 típusú kocsiszekrénybe, teljesítve a kettős szigetelés követelményeit.

Budapesten és Debrecenben is készültek, és üzemeltek ilyen trolibuszok.

Az SZKT járműparkjából mára kikoptak az IK-280-as típusra épített trolibuszok.

Az 505 psz. trolibuszt mint nosztalgia járművet a Társaság dolgozói 2014-ben felújították, szem előtt tartva a korhűség szempontjait.
Műszaki paraméterek:
hossz: 16.500 mm magasság: 3.450 mm
szélesség: 2.500 mm önsúly: 11.020 kg
férőhely 113 fő jármű darabszám 1 db

 

Fékberendezés. 1. lovak „fékhatása”, 2. lábfék (hidraulikus működtetésű tárcsafék) 3. kézifék (rögzítő-fék)

Jellemzője: 18 férőhelyes, vontatása egy vagy két hidegvérű lóval lehetséges.

Szegeden 1857-1884 közlekedtek omnibuszok.

1987-ben a Szegedi Közlekedési Vállalat gyártatott egy városnéző célból készült járművet.

A Szeged város tanácsa 12 hintó és 4 többszemélyes bérkocsi, azaz Omnibusz forgalomba állítására adott engedélyt. Az omnibusz járatokat 1857. március 1-jétől Kukovetz és Habi vállalkozók kilencfőnyi személyzettel indították meg Szegeden.

A járművet 2008-ban újították fel, ellátták elektromos rendszerrel, hangbemondással. Az omnibusz szezonálisan ismét közlekedik, útvonal engedély alapján.
Műszaki paraméterek:
hossz: 5,150 mm magasság: 3.000 mm
szélesség: 2.100 mm padlómagasság: 1.000 kg
férőhely 18 fő jármű darabszám  1 db

 

Az EU KÖZOP keretén belül szereztük be a járművet 2011-ben.

A járműfelépítményt a németországi HILTON GmbH készítette.

A villamos és trolibusz felsővezeték hálózat javítására, karbantartására használja a társaság a járművet.

A jármű nem csak közúton hanem vasúti pályán is képes közlekedni.

A jármű sínkerekeit hydromotorok hajtják meg.

Az ollós emelővel akár 7 m magasságra is képes a munkaállványt emelni.

Vasúti pályán csak érvényes villamosvezetői jogosítvánnyal rendelkező személy vezetheti a járművet.
Műszaki paraméterek:
hossz: 8.150 mm magasság: 3.910 mm
szélesség: 2.550 mm megengedett össztömeg: 17.990 kg
férőhely 3 fő jármű darabszám  1 db

A villamos és trolibusz felsővezeték hálózat javítására, karbantartására használja a társaság a járművet.

Burkolt úton lehet vele közlekedni
Műszaki paraméterek:
hossz: 8.250 mm magasság: 3.500 mm
szélesség: 2.550 mm megengedett össztömeg: 13.500 kg
férőhely 3 fő jármű darabszám  1 db

A villamos és trolibusz felsővezeték hálózat javítására, karbantartására használja a társaság a járművet.

Az emelőkosárban egyszerre 2 ember dolgozhat.
Műszaki paraméterek:
hossz: 5.664 mm magasság: 2.034 mm
szélesség: 2.550 mm megengedett össztömeg: 6.500 kg
férőhely 3 fő jármű darabszám  1 db

- ISOLI 1414 tipusú 800kg terhelhetőségű daru, 2998 cm3 107 kW teljesítményű motor. A szabálytalanul parkoló autók elszállítását végzi.

- ISOLI M15 TG/2 tipusú 500 kg terhelhetőségű daru, 2499 cm3 77 kW teljesítményű motor. A szabálytalanul parkoló autók elszállítását végzi.
Műszaki paraméterek:
  IVECO Daily 50 C15 IVECO 35-10   IVECO Daily 50 C15 IVECO 35-10
hossz: 5.928 mm 5.970 mm magasság: 2.275 mm 2.205 mm
szélesség: 1.978 mm 2.005 mm megengedett össztömeg:

 5.200kg

2.860 kg (önsúly)
férőhely 3 fő 3 fő jármű darabszám 1 db  2 db

4249 cm3 110 kW teljesítményű motor

Évszaktól függően a repülőtéren fűnyírást, a közterületen, telephelyeken a hótolást végzi.
Műszaki paraméterek:
hossz: 5.100 mm magasság: 2.830 mm
szélesség: 2.150 mm önsúly: 5.730 kg
férőhely 1 fő jármű darabszám  1 db

Forgalomképtelen trolibuszok, autóbuszok telephelyre bevontatását végzi.

2 db, 2,5 tonnás daruval és 1 db csörlővel szerelt vontató.

10.688 cm3 147 kW teljesítményű motor

Önsúly: 14.200 kg

A jármű felsővezetékes üzemmódban (600 V, DC vonali feszültségr ől) maximálisan 40km/h sebességgel közlekedhet.

Diesel üzemmódban 30 km/h maximális sebességgel közlekedhet.

A Tornádo Internationál kft-nél a járművet a társaság 2010-ben felújíttatta.

A felújítás során a járműbe diesel-agregátot építettek, így áramellátás hiányában is közlekedni tud az SZKT pályahálózatán, valamint a Pulz és Körtöltés utcai telephely között.

A jármű ötvözi a modern és a régi technikát.

Ez a típusú EURO-3-as diesel-agregát található meg a DKV Ganz-Solaris önjáró trolibuszaiban is.

A jármű A és B végről is vezethető.
  • Biztonsági tanácsok

    biztosagi-tanacsok
    Utazzon biztonságosan! Mozgáskorlátozott útitársaink utazásában sokszor jól jön a segítség. Adjuk...
    Tovább
  • Biztonsági tanácsok

    biztosagi-tanacsok
    Utazzon biztonságosan! Fejhallgató? Telefon?… – Mind akadályozza a környezet zajainak felismerését.
    Tovább
  • Biztonsági tanácsok

    biztosagi-tanacsok
    Utazzon biztonságosan!   A gyermekkocsiban szállított gyermek esetén ügyeljünk a babakocsi...
    Tovább
  • Biztonsági tanácsok

    biztosagi-tanacsok
    Utazzon biztonságosan! Idősebb útitársainkat segítsük a le- és felszállásnál! Adjuk át...
    Tovább

Menetrend

Kapcsolat

Parkolás

Repülőtér