GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Tájékoztató
Regisztráció
- Mindenképpen szükség van regisztrációra?
- Honnan tölthető le az applikáció?
- Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
- Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
Általános kérdések
- Mi az az elektronikusan váltott jegy?
- Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
- Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
- Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?
- Hogyan kapom meg a számlát?
- Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén?
- Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
- Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
- Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
Vásárlás
- Hogyan vásárolhatok?
- Van különdíja a mobiljegy vásárlásának?
- Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
- Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
- Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
- Lehet-e elővételben vásárolni?
- Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
- Ki lehet-e cserélni az elektronikusan váltott jegyet?
- Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
- Hogyan fizethetek?
- Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
Utazás
- Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
- Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
- Hogyan utazhatok mobiljeggyel trolibuszon, villamoson?
- Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil-adatkapcsolatom?
- Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?
Ellenőrzés
- Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
- Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
Regisztráció
Mindenképpen szükség van regisztrációra?
- Igen, az elektronikusan váltott jegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor, ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újra regisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a SZKT-nak arra nincs ráhatása.
Vissza
Honnan tölthető le az applikáció?
Vissza
Nem érkezett meg a regisztráció megerősítésére szolgáló e-mail / rossz e-mail-címet adtam meg. Mi a teendő?
- Kérjük, regisztrációs problémák esetén érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A SZKT nem illetékes a regisztrációs kérdésekben.
Vissza
Hogyan törölhetem a regisztrációmat?
- Kérjük, a regisztráció törlésének részleteiről érdeklődjön az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél. A SZKT nem illetékes a regisztrációs kérdésekben, tehát azok törlésében sem.
Vissza
Általános kérdések
Mi az az elektronikusan váltott jegy?
Vissza
Milyen jegyek, bérletek érhetők el?
- Napijegyek:
- Szeged 24 órás jegy
- Szeged 72 órás jegy
- Körút napijegy
- Közterületi fizető parkolás napijegyhez váltott kiegészítő Körút napijegy
- Teljes árú bérletek:
- Éves bérlet
- Féléves bérlet
- Negyedéves bérlet
- Egyhetes Szeged-bérlet
- Kéthetes Szeged-bérlet
- Havi Szeged-bérlet
- 30 napos Szeged-bérlet
- Kedvezményes árú bérletek:
- Szemeszterbérlet
- Havi Szeged-bérlet diákoknak
- Havi Szeged-bérlet nyugdíjasoknak
- Havi Szeged-bérlet kisgyerekeseknek
Vissza
Milyen technikai feltételekkel lehet használni az applikációt?
- Az applikációk Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthetőek. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Vissza
Csak magánszemély nevére vagy cég (munkáltató) nevére is kérhetek számlát?
- Mindkettőre van lehetőség. Fontos azonban, hogy a kedvezményes bérletekről csak magánszemély nevére adható ki számla.
Vissza
Hogyan kapom meg a számlát?
- Az elektronikusan váltott jegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a számlázási metódus eltérhet (pl. egyes szolgáltatók a tárgyhót követő hónap 10. napjáig állítanak ki számlát, más szolgáltatók a vásárlást követően azonnal). Számlázással kapcsolatos bővebb információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Vissza
Mi a teendő készülékcsere vagy az alkalmazás újratelepítése esetén (NM Zrt.)?
- A megvásárolt közlekedési mobiljegyek ahhoz a telefonhoz vannak rendelve, amelyiken vásárolták, ezért készülékcsere vagy az applikáció újra telepítése (vagy a készülék beállításainak ehhez hasonló módosítása) esetén a korábban vásárolt mobiljegyek inaktívakká válnak, utazásra nem használhatók. Ilyenkor korlátozott számban (összesen 2 alkalommal) lehetséges a még nem érvényesített napijegyeket és a bérleteket az új készülékhez rendelni az applikációban. Fontos továbbá, hogy a mobiljegyet nem lehet áthelyezni más felhasználói fiókba.
Vissza
Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?
- Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.
Vissza
Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?
- Amennyiben az igazolványszám változásakor bérlete már megkezdte érvényességét, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
- Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor váltsa vissza a bérletet az applikációban, és ismét vásárolja meg az új igazolványszám megadásával.
Vissza
Hol jelezhetem a mobiljeggyel kapcsolatos észrevételeimet, az esetleges hibákat?
- Technikai problémák (pl. alkalmazás működésével, regisztrációval, fizetési folyamattal, számlával kapcsolatos kérdések) esetén, kérjük, az Ön által használt applikációban jelzett elérhetőségeken érdeklődjön.
Vissza
Vásárlás
Hogyan vásárolhatok?
- Az applikációban válassza ki az Önnek megfelelő jegyet vagy bérletet, adja meg a szükséges adatokat (érvényességi idő, igazolványszám vagy darabszám), majd fizessen. A vásárlás során aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz internetes elérhetőséggel kell rendelkeznie.
Vissza
Van különdíja a mobiljegy vásárlásának?
- Nem számolunk fel sem tranzakciós, sem kezelési költséget mobiljegy vásárlása esetén.
Vissza
Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?
- Csak a megvásárolni kívánt bérlet érvényességi idejét, illetve a hozzárendelt igazolvány számát. Amennyiben bankkártyával fizet, kártyaadatait a bank biztonságos fizetési felületén kell megadnia.
Vissza
Hol találom a megvásárolt jegyemet vagy bérletemet?
- Információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Vissza
Másnak is vehetek jegyet, bérletet?
- Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat jegyet, bérletet ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a jegyeket, bérleteket felszálláskor kell érvényesíteni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Ha külön-külön (is) utaznak, mindenkinek a saját készülékén kell megvásárolnia jegyét vagy bérletét.
- Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.
Vissza
Lehet-e elővételben vásárolni?
- Igen, jegyek esetében a vásárolt mobiljegy a tárgyévet követő év december 31-ig használhatók fel, illetve érvényesíthetők. Bérletek esetében a következő havi bérletet a tárgyhó 26. napján lehet vásárolni.
Vissza
Vissza tudom-e váltani a megvásárolt jegyemet, bérletemet?
- Igen. A fel nem használt teljes árú bérleteket érvényességük megkezdése előtt vissza lehet váltani.
- Jegyek visszaváltására a jelenleg hatályos Személyszállítási Üzletszabályzat alapján nincs lehetőség (kivéve Kedvezményes gyűjtőjegy).
Vissza
Ki lehet-e cserélni az elektronikusan váltott jegyet?
- Igen. Kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Vissza
Vásárláskor bizonyos bérleteket nem látok a megvásárolt termékek között az applikációban. Mi ennek az oka?
- Kérjük, ellenőrizze, hogy megfelelő felhasználói fiókba lépett-e be. Egyes applikációkban céges regisztráció esetén nem vásárolhat kedvezményes árú bérletet, ezért azok meg sem jelennek.
Vissza
Hogyan fizethetek?
- Az elektronikusan váltott jegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.
Vissza
Mi a teendő, ha a bankomtól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az applikációban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?
- Kérjük, először ellenőrizze az applikáción belül a még nem érvényes jegyek között a megvásárolt jegyet vagy bérletet.
- A vásárlás összegét a bankszámlán először csak zárolják (erről Ön értesítést kap a vásárlás pillanatában), a bank akkor könyveli a terhelést, amikor a tranzakció sikerességéről meggyőződött. Abban az esetben, ha a még nem érvényes jegyek között sem jelent meg a vásárlás, akkor a zárolt összeget a bank várhatóan feloldja. Ezzel kapcsolatban, kérjük, forduljon számlavezető bankjához.
Vissza
Utazás
Azonnal használhatom megvásárolt jegyemet, bérletemet?
- A különböző típusú jegyek és bérletek érvényessége eltérő lehet, de mindegyikre igaz, hogy leghamarabb a vásárlástól számított 2 perc múlva válik érvényessé, vagy tudja érvényesíteni.
- Időalapú jegyek (bérletek, napijegyek) esetén az érvényesség kezdő időpontját vásárláskor tudja beállítani, így későbbi érvényességi dátumra is vásárolhat.
Vissza
Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?
Vissza
Hogyan utazhatok mobiljeggyel trolibuszon, villamoson?
- Az adott szolgáltató által üzemeltetett alkalmazásban keresse meg a használni kívánt még nem érvényes mobiljegyet, és válassza a “kódbeolvasás felhasználáshoz” gombot, majd olvassa le a kihelyezett kódot a járművön.
Vissza
Mit tegyek, ha van érvényes jegyem, bérletem, de lemerült a telefonom, vagy nincs aktív mobil-adatkapcsolatom?
- Kérjük, gondoskodjon telefonja megfelelő töltöttségi szintjéről, hiszen lemerült telefonon, illetve mobil-adatkapcsolat nélkül nem tudja bemutatni jegyét vagy bérletét, ebben az esetben megszegi az utazási feltételeket és emiatt pótdíjat szabhatnak ki.
Nincs lehetőség utólagos bemutatásra.
Vissza
Azt a hibaüzenetet írja ki az applikáció, hogy A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem érvényes. Mi ennek az oka, mi a teendőm?
- Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha Ön olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes.
- Amennyiben a fenti hibaüzenetet kapja, kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e ki.
Vissza
Ellenőrzés
Hogyan ellenőrzik a jegyemet, bérletemet? Mit kell felmutatnom az ellenőrnek?
- Az érvényes mobiljegyet megnyitva a „Felmutatás az ellenőrnek” gombra kattintva jelenik meg a mobiljegy egyedi jegykódja, ezt olvassa be az ellenőr a saját készülékével. Bérlet esetén arra az igazolványára is szükség van, aminek a számát a vásárláskor megadta az alkalmazásban.
Vissza
Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?
- Csak a bérletek esetében van erre mód. Kérjük, a pótdíjazás-ügyintézéssel kapcsolatos bővebb információért és elérhetőségért kattintson ide.
Vissza