Villamos
menetrend
megállók, időpontok
menetrend
megállók, időpontok
menetrend
megállók, időpontok
jegy-, és bérlet
értékesítés
Szegeden a kötöttpályás közlekedés már a 19. századtól jelen van az itt élők mindennapjaiban. Tudjon meg többet a társaság történetéről az alábbi sorokat olvasva.
Szegedi Közlekedési Kft. jogelődjei kiemelkedő szerepet játszottak a város életében. A vállalatot Szegedi Közúti Vaspálya Részvénytársaság néven jegyezték be 1885. március 26-án a kereskedelmi társascégek jegyzékébe.
1857. március 1-jétől omnibuszok biztosították a közlekedést a pályaudvar, a városközpont és a fontosabb fogadók között. Megállóhelyeket nem jelöltek ki, a járatok az utasok kívánsága szerint álltak meg.
Az 1879-es nagyárvizet és a felújítási munkálatokat követően az omnibusz már nem tudta kielégíteni az igényeket. 1884. július 1-jével megindult a lóvasúti személyforgalom és gőzüzemű teherszállítás.
A közúti Vaspálya Részvénytársaság 1899-ben elkészítette a villamosítás tervét, de csak 1907-ben kapott engedélyt villamosvasút építésére. Az első villamos 1908. október 1-jén lépett működésbe a két állomást összekötő vasútvonalon.
A személyforgalom 1920-tól, a teherfuvarozás 1925-től rohamosan csökkent. Szeged viszonylag szerencsés körülmények között vészelte át a második világháborút. A város felszabadulása (1944. október 11.) után a pálya- és felsővezeték- hálózat helyreállításával a forgalom napokon belül már október 19-én megindulhatott a fővonalon két villamossal.
Az 1960-as évek elején a régi elhasználódott, többszörösen átépített, felújított, favázas villamoskocsik kiszolgálták idejüket, a cég kénytelen volt új járműveket beszerezni. Az FVV villamosok a 2000-es évek elejéig szolgálták a szegedieket.
1979. április 29-én megindult a forgalom az első szegedi trolibuszvonalon.
A villamosjármű-rekonstrukció 1996-ban vette kezdetét. A rekonstrukció első lépéseként a Társaság 13 darab szóló Tatra villamost állított forgalomba, majd 2005-ben forgallomba állt az első csuklós Tatra villamos. Az új Tatrak váltották fel az 1-es vonalon három évtizede szolgáló csuklós FVV kocsikat.